کد خبر: 1230067
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
این کتاب به کوشش دکتر محمد حسن مقیسه در سه فصل پژوهش، تدوین و ویراسته شده‌است. در فصل اول، نویسنده به اصول کلی داستان‌نویسی اشاره کرده‌است. 

جوان آنلاین: معاون بین‌الملل مؤسسه انقلاب اسلامی گفت: کتاب «رمان‌خوانی با شوق» شامل نقد‌ها و نظر‌های رهبر معظم انقلاب درباره رمان‌های خارجی به کوشش محمدحسن مقیسه به زودی منتشر می‌شود. این کتاب به زبان‌های روسی، انگلیسی و فرانسوی نیز ترجمه خواهد شد. 
نقد‌ها و نظر‌های رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «رمان‌خوانی با شوق» در راه است و به زودی منتشر خواهد شد. این کتاب به زبان‌های روسی، انگلیسی و فرانسوی عرضه می‌شود. محمد اخگری در این‌باره گفت: این کتاب به کوشش دکتر محمد حسن مقیسه در سه فصل پژوهش، تدوین و ویراسته شده‌است. در فصل اول، نویسنده به اصول کلی داستان‌نویسی اشاره کرده‌است. 
وی افزود: در فصل دوم، ویژگی‌های نویسندگی و بایسته‌های یک نوشته خوب ادبی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی روایت شده که در واقع تراز کار نویسندگی را از نگاه ایشان بیان می‌کند که برای جوانان مشتاق، بسیار کاربردی خواهد بود و در فصل سوم، به معرفی و تشریح رمان‌های خارجی می‌پردازد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن‌ها را در طول سالیان گذشته و چه بسا از دوره نوجوانی‌شان خوانده‌اند. آنچه این بخش را از دو قسمت قبلی متمایز می‌گرداند، تحلیل‌هایی است که رهبری از هر یک از کتبی که خوانده‌اند، ارائه داده‌اند و در واقع نمایی از جهان‌بینی و دیدگاه ادبی ایشان است. اخگری در ادامه اضافه کرد: ترجمه‌های انگلیسی، روسی و فرانسوی این کتاب نیز در راه است و امیدوارم در سال جاری به پایان برسد و در سال آینده شاهد رونمایی از آن‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشیم. 
وی همچنین تأکید کرد: در نمایشگاه امسال ترجمه کتاب «فلسطین» رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان‌های اردو و کردی، تفاسیر ۱۰ جلدی قرآن به زبان عربی و ترجمه کتاب «خون دلی که لعل شد» به زبان‌های پشتو و سوئدی و کتاب «طوفان الاقصی» به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو، هندی، روسی، فرانسوی و اسپانیایی منتشر و رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار